2015. szeptember 24., csütörtök

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} | Stresszkezelés

Sziasztok!
A mai napon egy új sorozat veszi kezdetét, méghozzá a {Vigyázz! Kész! Posztolj!}. Ezért nem is volt múlt hétvégén bejegyzés, mert ezzel foglalkoztam. Ha ti is szeretnétek csatlakozni a VKP-közösséghez, nézzetek be a Pillecukor blogra. :)



Stresszkezelés



Kezdjük is a legalapvetőbbel: Mi is az a stressz?
Nos, a stressz nagyjából „folyamatos feszültség” vagy „tartós idegesség”, mely rendszerint egy vagy több állandó negatív ingerre adott tartós válaszreakció a szervezet részéről. A tartósan fennálló stressz akár komoly egészségkárosodást eredményezhet, mivel gyengíti a szervezet ellenálló képességét.  /Forrás: Wikipédia/


Egyébként nem vagyok sem maximalista, sem olyan, aki mindig mindenért stresszel. Általában próbálom félvállról venni az olyan dolgokat, amiken nem érdemes sokat idegeskedni.
Néha nem kell túlspilázni, csak mutasd fel a középső ujjad és... igen. Ennyi. ;)

Amikor stresszes vagyok, a következő dolgokkal szoktam magam lenyugtatni:

1. Zenehallgatás 

Nem szorul nagyon magyarázatra. Megnyugtat, sőt, valamikor még jókedvem is lesz tőle. :)





2. Tánc

Táncold ki magadból a feszültséget! ;)
Bulizz, őrjöngj, énekelj...!
Ami csak jólesik.




3. Írás

Az írás olyan szinten ki tud kapcsolni,hogy az valami elképesztő. Egyszerűen csak leülök a gép elé, írok, írok, és egyszer csak azt veszem észre, hogy teljesen lenyugodtam, sőt, még egy egész vállalható kis szöveget/történetet is sikerült összehoznom.



4. Olvasás

Ha elmerülsz egy másik (akár képzeletbeli) világban, nem foglalkozol a saját problémáiddal. Tehát, ha már mindenből elegem van, olvasni is szoktam. Ilyenkor előnyben részesítem azokat a könyveket, amik egy fantasy világban játszódnak, mert az még jobban el tudja terelni a figyelmemet a valóságról.



5. Alvás

Végül, ha már végképp nem bírod ki a stresszt, teljesen magad alatt vagy, próbálj meg minél többet aludni. (Akár nappal is)
Az alvás csökkenti a feszültséget, valamint kipihent állapotban jobban tudod kezelni a problémákat.
Én is sokszor szoktam ezt csinálni. Egyszerű, de nagyszerű :D






Ezek lettek volna az én kis "tippjeim" a stresszes napokra. :)


Lots of love: Franciska


Ha kíváncsiak vagytok, mit írtak a többiek, nézzetek be hozzájuk is:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése