2015. szeptember 6., vasárnap

DancerGirl | Mit jelent számomra a tánc?

Sziasztok!
Sokat gondolkoztam, hogy mi legyen az első bejegyzés. Végül arra jutottam, hogy bemutatom kicsit az eddigi táncos "pályafutásomat", hiszen ez a sport szerves része az életemnek. Ha tetszett, kommenteljetek, pipáljatok vagy iratkozzatok fel. Jó olvasást :)






Óvodás koromban kezdtem el táncolni. Akkor a balettel próbálkoztam, de az nem jött be, 1 év után abbahagytam.

Aztán 4 évig néptáncot tanultam. Szerettem, bár éreztem hogy nem ez a megfelelő stílus számomra.

Utána 1 évig akrobatikus rock&roll-t táncoltam. Na ez már jobban tetszett, de sajnos abba kellett hagynom az iskolaváltás miatt.

Végül, több mint 1 éve rátaláltam a szerelmemre, mégpedig a Hip-Hop és a StreetDance stílusra. Rögtön tudtam, hogy ez az, amit már óvoda óta keresek. Mondanom sem kell, azóta is ezt a stílust táncolom.

Számomra a tánc rengeteg dolgot jelent:

Kikapcsolódást. Egy fárasztó nap után annyira jó kikapcsolni. Főleg a már jól betanult koreográfiákat szeretem ilyenkor, mert csak elindítom a zenét, és a testem automatikusan elkezd mozogni.
Munkát és kitartást. Bizony, amikor az a fránya lépés századszorra sem sikerül. Mindig elrontod valahol, és úgy érzed, sosem fogod megtanulni. De nem adod fel, próbálkozol, pedig izzadsz, a lábaid sajognak, és csak pihenésre vágysz. De tudod, hogy menni fog, érzed, hogy hamarosan sikerrel jársz. És aztán, mikor már majdnem összeesel, annyira fáradt vagy, végül sikerül. Elképesztő érzés.
Szórakozást és örömöt. Amikor meghallod a zenét, magadban visszaszámolsz, és elkezdesz tánconli. Felszabadulsz, úgy érzed, senki nincs a világon rajtad és a zenén kívül. Egyszerűen csak táncolsz, és elfelejted minden gondodat. Abban a pillanatban semmi nem érdekel, senki nem állhat az utadba. Egyszerűen hihetetlen érzés.
Menedéket. Mikor annyi teher van a válladon, hogy úgy érzed, megrokkansz alatta. Mikor szomorú vagy, és senki nem ért meg. Amikor dühös vagy. És ezt mind-mind elfelejtheted, amikor táncolsz. A tánc egyfajta menedék a gondok elől. Olyan mint az írás. Elmenekülhetsz a világ elől a saját kis világodba.




Lots of Love: Franciska





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése